اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

رئیس دولت: نقش الازهر در معرفی چهره واقعی اسلام و حفظ پیام صلح آمیز آن بسیار مهم است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، امروز در قصر ساحلی ابوظبی، از فضیلت آقای دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر و رئیس مجمع حکمای مسلمانان، استقبال کردند.

در این دیدار، اعلیحضرت ایشان به دکتر احمد الطیب خوشامد گفته و آرزوی سلامتی و سفری موفق به امارات را برای وی داشتند.

در این نشست، طرفین درباره تقویت همکاری میان مراکز ذی‌ربط در امارات و همچنین الازهر شریف و مجمع حکمای مسلمانان بحث و گفتگو کردند. هدف این همکاری، تحکیم ارزش‌های انسانی مشترک و ریشه‌دواندن فرهنگ همزیستی، گفتگوی تمدنی و صلح میان فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف جهان است. این امر بر اساس اصول منشور “برادری انسانی” صورت می‌گیرد که شیخ الازهر و پاپ فرانسیس در فوریه ۲۰۱۹ در ابوظبی امضا کردند.

همچنین در این دیدار، به مبادرت مجمع حکمای مسلمانان برای راه‌اندازی طرحی با عنوان “ائتلاف ادیان برای توسعه و صلح” با همکاری جمهوری اندونزی پرداخته شد. این طرح به دنبال تقویت نقش علما و رهبران ادیان در حمایت از تلاش‌های توسعه و صلح در جهان است.

در ادامه، اعلیحضرت و دکتر احمد الطیب در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک به تبادل نظر پرداختند.

در پایان، اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان، از تلاش‌های ارزنده دکتر احمد الطیب در نشر پیام تسامح و همزیستی انسانی و نیز تقویت فرهنگ احترام به دیگران قدردانی کرد. همچنین ایشان از نقش محوری الازهر در معرفی چهره واقعی اسلام و حفظ رسالت مهربان و خیرخواهانه آن تقدیر کردند.

از سوی دیگر، شیخ الازهر نیز از ابتکارات و تلاش‌های خیرخواهانه اعلیحضرت رئیس امارات در راستای صلح و توسعه در سطح منطقه‌ای و جهانی، همچنین رویکرد انسانی ایشان در راستای توانمندسازی انسان‌ها در سراسر جهان، قدردانی کرد.

فضیلت ایشان همچنین به توجه امارات به مسائل امت اسلامی، به ویژه حمایت از مردم فلسطین، اشاره کرد.

در پایان، فضیلت ایشان به تلاش‌های الازهر و مجمع حکمای مسلمانان در تقویت ارزش‌های صلح، همزیستی و برادری انسانی، همراه با مقابله با گفتمان نفرت و افراط‌گرایی و فعال‌سازی نقش علما و حکمای ادیان در مواجهه با چالش‌های انسانی معاصر اشاره کرد.

این دیدار با حضور سمو شیخ حمدان بن محمد بن زاید آل نهیان، نایب رئیس دیوان ریاست جمهوری، معالی شیخ محمد بن حمد بن طحنون آل نهیان، مشاور امور خاص دیوان ریاست جمهوری، دکتر عمر حبتور الدرعی، رئیس سازمان عمومی امور اسلامی، اوقاف و زکات، و مستشار محمد عبدالسلام، دبیرکل مجمع حکمای مسلمانان برگزار شد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا